خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)

نخستین و بزرگترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌کریم در جهان اسلام با عنوان خبرگزاری قرآنی ایران که با عبارت اختصاری «IQNA» شناخته شده است، در بیستم آبان‌ماه ۱۳۸۲ مقارن با پانزدهم رمضان المبارک ۱۴۲۴ هـ.ق، با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.
این خبرگزاری با تولید ۷ خبر در روز به زبان فارسی کار خود را آغاز کرد و اینک پس از گذشت ۱۲ سال از فعالیت خود به فضل الهی توانسته است با تولید روزانه حدود ۸۵۰ خبر به ۱۷ زبان زنده دنیا، از مرز یک میلیون و سیصد هزار خبر قرآنی گذر کند.
با توجه به تنوع زبانی و رسالت جهانی خبرگزاری ایکنا و فعالیت‌ گسترده این رسانه قرآنی در عرصه بین‌الملل، در اسفندماه سال ۱۳۹۱ نام این خبرگزاری با مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به «خبرگزاری بین‌المللی قرآن» تغییر یافت تا همچون خود قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان در سراسر گیتی باشد.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حال حاضر به تولید و انعکاس اخبار قرآنی به ۱۷ زبان زنده می‌پردازد و این اخبار به صورت روزانه بر روی خروجی این خبرگزاری ارسال می شود.
منطقه خبری ایکنا در استان قزوین فعالیت های خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز نموده است و هم اکنون به عنوان یکی از خبرگزاری های تخصصی استان به عنوان مرجعی مطمئن جهت دریافت اخبار دینی و قرآن شناخته می شود.

مدیر مسئول: آقای مهدی گلدوزها

سردبیر: خانم زهرا عبداللهی – ۳۳۳۶۶۶۹۲-۰۲۸

برای ورود به صفحه اصلی خبرگزاری اینجا را کلیک نمایید.

آدرس تلگرامی: Telegram.me/iqnaqazvin